De heenreis

26 mei 2019 - Schiphol Airport, Nederland

Zondag 26 mei Evelien kwam fijn op tijd. Dus even wat met elkaar gedronken en in onze auto naar het station Delft gereden. Daar de trein naar Leiden en dan overstappen voor Schiphol. We waren mooi op tijd (daar zorgt Ælse altijd wel voor).  In het vliegtuig werden we goed voorzien van eten en drinken en we probeerden zo goed als mogelijk te slapen. Ook waren we op het vliegveld al wat reisgenoten tegen gekomen. Die herkenden we aan de labels op de bagage.

Na een goede vlucht van ca  12 uur zijn we maandag 27 mei met de bus in een uur naar het hotel in het centrum van de stad gereden waar we om ca 8.00 in ons hotel aankwamen, de koffers daar gelaten.Daar werd ons verteld dat we 1 dag korter in B.A. blijven omdat er een staking op 29 mei is waardoor onze vlucht niet gaat en een dag later is niet mogelijk i.v.m. het verdere reisschema.  We kregen van 10 uur tot 15 uur een rondleiding van een vrouwelijke gids door de stad waarbij we veel over de stad hoorden en zagen.

We begonnen bij de Plaza de Mayo het beroemde plein, waaraan de kathedraal en het presidentieel paleis zijn gelegen. In de kathedraal is het mausoleum van José de Sam Martin een van de verzetsleiders tegen het Spaanse koloniale bewind.En waar nog steeds iedere donderdag de dwaze moeders demonstreren.Daarna liep/en we door naar de Puerto Madero het gerenoveerde havengebied nu vooral veel luxe appartementen.Hier ligt ook de Fragata Sarmiento, die van 1899 tot 1939, 40 keer om de wereld heeft gevaren. Daarna zijn we met de bus naar la Boca, de kleurrijkste en meest swingende wijk van BA gereden. Tot slot voor de liefhebber nog even naar het stadion van de Boca Juniors waar de beelden van voetballegende Diego Maradonna en Lionol Messi staan.

Terug in het hotel even lekker gelegen en rond 19.30 naar het diner met aansluitend de tangoshow die erg kleurrijk en gezellig was rond 23.30 terug naar het hotel voor een heerlijk nachtje.