21 juni met de trein naar Aguas Calientes 2300 meter

21 juni 2019 - Aguas Calientes, Peru

Even geen internet dus nu een kladje. Vanochtend om 9.00 u uit Cusco, met alleen maar spullen voor 1 overnachting. Met de bus richting Machu Picchu, gestopt na ca 1,30 u bij een mooi uitkijkpunt en natuurlijk plaspauze daar maakt Tineke altijd dankbaar gebruik van.. Daarna door naar Ollantaytambo. Daar waren Inka ruïnes maar die waren best wel een aardig stukje lopen en we moesten ook nog wat eten daar  bij gebrek aan tijd hebben we alleen maar mooie foto’s gemaakt. Rond 13.00 u stapten we op de trein naar Aquas Callientes ook wel Machu Picchu Pueblo genoemd . Waar we nu zijn aangekomen na even rusten het plaatsje bekeken lijkt op Valkenburg,, maar het eten was lekker en we hebben na ruim 25 dagen weer een glaasje bier en wijn gedronken en dat was ook wel weer erg lekker. Nu gaan we vroeg naar bed want om 5.30 vertrekt de bus naar Machu Picchu want tussen 6 en 7 u mogen we daar naar binnen en dan kunnen we tot ca 12 u daar rondlopen.

Dus dat betekent om 4.00 u op om naar de grote Inkastad Machu Picchu (4.00 u) te gaan

22/6 Om 5.30 u de bus naar boven en rond 6.15 u waren we binnen. Eerst gingen we via treden naar boven zodat we een mooi overzicht over de stad hadden en de zon over de bergen zagen opkomen. Daarna over allerlei trappertjes naar de stad die uit allerlei delen bestaat zoals het gelovige deel met tempel en verblijven van priesters daar waren ook ramen waar op speciale tijden zoals 21 dec. en 21 juni de zon precies naar binnen viel. De huizen de waterreservoirs en de velden waarop levensmiddelen verbouwd werden, allemaal enorm indrukwekkend. Rond 10.30 u waren we uitgekeken en wilden wel koffie en wc want dat is allemaal alleen maar buiten de poorten van Machu Picchu te vinden

Terug in Machu Picchu Pueblo hebben we rondgelopen en ons verbaasd over het feit dat de goederen uit de treinen allemaal door mannen met kruiwagens en steekwagens vervoerd werden. Rond 16.00 u. hadden we de trein terug, maar het leek wel of die geen zin had want we kwamen ruim een half uur later aan dan volgens de treinregeling zou moeten. Vervolgens moesten we nog ruim 2 uur in de bus hobbel de bobbel en kwamen we rond 22.00 u in ons hotel aan. We hadden geen zin meer in eten en zijn direct ons bed in gedoken.