Wandelen in Buenos Aires

28 mei 2019 - Buenos Aires, Argentinië

Na een ontbijtje van vooral zoetige broodjes, die we i. v.m. ons gewicht zoveel mogelijk hebben laten liggen dus werd het toast met roerei en yoghurt (die door de vanille ook zoeter is dan die van ons) en fruit gegeten.

De extra zoete croissants en broodjes die ze hier als ontbijt hebben gaat het voor ons niet zo worden, maar dat we in elk hotel ontbijt hebben is wel erg prettig. Vandaag gaan we van 10 tot 16.00 uur zelf de stad bekijken . Dit doen we met 2 mannen, Wim en Ton die allebei alleen reizen. We zijn gaan wandelen over de Avenida 9 de Julio, de Argentijnen zeggen dat het de breedste weg van de wereld is van trottoir tot trottoir is die 140 m

We lopen langs de obelisk die opgericht is om de bevrijding van de Spanjaarden te gedenken. We zijn op weg naar de boekenwinkel El Ateneo die volgens een lijst de op twee na mooiste in de wereld is. We komen na een wandeling van circa 3 km aan bij de boekwinkel die gevestigd is in een oud theater. Het is inderdaad een schitterend gebouw, ook het lopen van Ælse ging best wel goed. Nu eerst koffie met gebak en daarna rondkijken. De foto’s spreken voor zich. We lopen dan naar de chique wijk La Recoleta  met de belangrijkste begraafplaats van B.A. en hebben het graf van Evita Perron bezocht . Daarna geluncht met hamburger, zalm en bier. Vlak voor het bereiken van het hotel hadden we er 7,5 km opzitten, Ælse heeft op zijn telefoon een geactiveerde stappenteller waar hij dat allemaal op kan aflezen. Een ware persoonlijke overwinning! Tineke ging nog even met Ton naar een beroemde winkelstraat op zoek naar een borstel want die was ze vergeten, helaas kennen ze hier niet een borstel waar je krullen mee kan fohnen. Om 17.00 koffers opgehaald in het hotel en met de bus naar het vliegveld om 20:05 vlogen we richting Salta. Waar we  om 22:30 geland zijn.