Vlucht naar La Paz 3830 meter en Ælse herkent veel in La Paz

10 juni 2019 - La Paz, Bolivia

10/6 Vandaag naar het vliegveld bij Sucre voor de vlucht naar la Paz. Rond 12.00 u vlogen we, dus we konden alles vanaf grote hoogt goed zien. Om 13.00 u landen we en rond 14.00 u waren we bij ons hotel dat in het centrum ligt. Ælse herkende wel wat maar er was volgens hem ook veel veranderd. Eerst geluncht en dat duurde zo lang dat we de stadswandeling van 15.00 u niet meer konden halen. Dus zelf op pad naast ons hotel ligt de Sant Francisco Basiliek. Eerst het museum ernaast bekeken dat is in het Fransiscus klooster. We hadden een leuke jongen die ons in best wel redelijk Engels rondleidde. De franciscanen brouwden geen bier maar wijn en likeuren. Na deze uitgebreide uitleg en een bezoek aan de klokkentoren hebben we nog de kerk bekeken . voor Ælse was het allemaal goed herkenbaar want hij was hier in 1999 geweest om de City of Pace Price van Unesco ,namens de stad Delft in ontvangst te nemen.

Daarna zijn we naar één van de kabelbanen gelopen die hier 5 jaar geleden zijn neergezet om het verkeer te ontlasten in het centrum. Heel leuk heel veel huizen hebben een wasplaats op het dak of een soort terras met BBQ  en sommige zelfs een tuintje. Boven aangekomen hebben we even rondgelopen en gekeken naar de stad beneden en de besneeuwde bergen er om heen. Daarna met de kabelbaan weer terug naar het centrum en een lekker eettentje gevonden samen met een ander stel en daar lekker gegeten en nu dus op onze hotelkamer dit verhaal aan het schrijven en daarna lekker slapen.

11/6 Vandaag hadden we de hele dag voor onszelf in La Paz. Rond 9 u naar een plein voor een walking tour, maar hoe we ook keken, we zagen geen gids wel een groep mensen die zich opmaakten voor een demonstratie (tegen de regering en hun slechte economische beleid). In La Paz lopen heel veel straten stijl omhoog/omlaag dus voor ons is het op die hoogte erg zwaar.

Na een kopje koffie zijn we zelf de stad gaan verkennen. Eerst naar een straat waar 4 musea zijn en dus koop je ook een kaartje voor ze allemaal. We begonnen in het kostuummuseum (helaas mag je binnen nergens foto's maken). Daarna het kostbaarheden museum met brons, zilver en gouden voorwerpen en het militaire museum. Daarna terug  naar het hotel, onderweg broodjes en kaas gekocht voor de lunch en een middagdutje en om 15.00 u wel een stadsrondleiding.

Daarna snacks en water voor morgen gekocht en in een restaurant lekker gegeten.

We hebben vandaag 9,5 km en 8 verdiepingen gelopen en Nu gaan we lekker slapen