We passeren de steenbok keerkring

2 juni 2019 - Salta, Argentinië

Vandaag gaan we om 8.00 u met de bus verder naar het noorden van Argentinie r . We stoppen in het plaatsje Tumbaya. Voor een wandelingetje en een lunch. Daarna naar Tilcara voor een pre-Inka opgraving een fort van waaruit de hele omgeving werd bewaakt tegen vijandelijke stammen. De ruines zijn gedeeltelijk herbouwd om een betere indruk te geven over hoe het er rond de 12e eeu moet hebben uitgezien. Natuurlijk zijn de kleuren van de bergen weer geweldig en onderweg passeerden we de steenbok keerkring Onderweg bezoeken we ook nog een vrijheidsbeeld.

Rond 18.15 u zijn we bij het hotel waar ook een restaurant is maar helaas zondag gesloten.  Dus lopen we naar het plaatsje Tilcara  waar we een mercado zoeken voor pan e jamon (de lunch voor morgen) en een restaurant voor het diner de rest van onze groep kwam hier ook gezellig eten.. Terug in hotel een lekker warm bad en daarna slapen dat lukte niet best omdat Tineke keelpijn heeft dus morgen langs de farmecia voor neusdruppels en!!! dat vragen we met woordenboek in de hand .