We gaan verder naar Uyuni in Bolivia

3 juni 2019 - Uyuni, Bolivia

Vandaag passeren we de grens van Argentinie en Bolivia bij Villazon, La Quisca. Voor de grens stappen we uit de bus want die mag de grens niet over maar aan de andere kant staat een Boliviaanse  bus met chauffeur en een extra reisleidster te wachten. Er gaan veel mensen met allerlei handel bijna rennend over de grens en weer terug om zo veel mogelijk goederen af te leveren.

Het lukt me (Tineke) om bij de grens in een apotheek iets voor mijn verstopte neus te kopen maar het is een soort zoutoplossing in een spuitbus en ik had op wat sterkers gehoopt, maar gelukkig werkt het wel, want het was best wel duur gelukkig kon ik geld lenen van onze reisleider Patrick (tolk), want Ælse was met een hele groep aan het zoeken naar een bank waar ze geld konden wisselen of pinnen . Nu maar hopen dat ik vannacht beter slaap.

De hele groep (11 personen) moest hier geld wisselen want de koersprijzen wisselen per dag. Je kon overgebleven Argentijnse peso's (€ 0,05) omwisselen in boliviano ( € 0,12) of gewoon pinnen.  Dat laatste gaat niet zo makkelijk want je kan maar een beperkte hoeveelheid per keer pinnen en dan was een pinautomaat ook nog leeg of het giropasje werkte niet enz. Hierdoor waren ze dus lang bezig maar zonder boliviano's kan je niets kopen maar uiteindelijk is het toch gelukt.  Onderweg stoppen we nog voor een picknick en zijn we rond 19.00 uur in Uyuni. Waar we overnachten en de volgende dag gaan we naar een treinenkerkhof en het zoutmeer. Omdat Tineke zich nog niet zo lekker voelt is Ælse zo lief om een pizza te halen die we lekker op de kamer op eten. We moeten ook nog onze spullen voor één overnachting op het zoutmeer inpakken (allemaal warme kleding want 's nachts wordt het daar wel -10 graden).

1. Evelien:
    4 juni 2019
    Wow, ik snap wel dat papa van de foto's geen genoeg krijgt. Mooi die kleuren! En bijzonder hoe alles wat oud en lelijk is (denk aan 't huisje met 't vrouwtje er voor) zo een mooi beeld maakt op de foto.
    Hoe gaat 't met de verschillende hoogtes?? En de benen?