17 juni reis van Copacabana (Bolivia) naar Puno ( Peru) 3810 meter

17 juni 2019 - Puno, Peru

Vandaag was er helaas geen zon op Isla del Sol maar regen. Gelukkig stopte de regen toen we op de boot stapten die ons weer naar Copacabana bracht. Daar aangekomen in een restaurantje koffie gedronken, met muziek uit de jaren 80. Daarna lunch uit het vuistje en door naar het hotel voor onze koffers, die in een taxi en wij weer lopen naar het busstation voor onze bus naar Puno in Peru. De grensovergang is wel een dingetje. Eerst moesten we bij de bushalte 2 formulieren invullen. Bij de grens werden die formulieren door de busmaatschappij verder verwerkt en wij met ons paspoort naar een ambtenaar, die nog een foto van je maakt en dan lopend over de grens.

Peru ziet er anders uit dan het deel van Bolivia waar we net uitkomen. Had Bolivia bergen die tot in het Titicacameer doorlopen, in Peru is eerst 100/200 meter vlak land-en veeteelt en daarna zie je pas bergen. We denken dat het geen grootgrond bezitters zijn maar ook niet echte keutelboertjes.

Na 4 uur komen we in Puno aan en stappen van de OV bus over op een luxe bus die ons morgen naar een paar bijzondere rieteilanden brengt. In ons hotel aangekomen gaan we naar de 4de etage maar gelukkig wel met een lift. We zijn te laat om nog de basiliek te bezichtigen dus snel water en chocolade gekocht en een zaakje om wat te eten nou die zijn er legio. Daarna terug naar het hotel waar ik een lekker warm bad ga nemen. Alvast welterusten en tot morgen